The Legend of Zelda: Hoe speel je de game II

Geplaatst op: 11-01-2013

De controls van WW zijn wederom erg goed gedaan. Het werkt eigenlijk precies hetzelfde als OOT op de N64, maar er zijn wat opties bijgekomen zoals bijvoorbeeld een vrije camerabesturing met de gele C-knop. OOT werd door velen geprezen om het systeem met een vaste camera en de Z-knop om recht vooruit te kijken. "Geen geklooi meer dus met camera standpunten", aldus mijn collega Peter. Het geweldige vaste camera systeem van OOT verbleekt echter bij het perfect uitgevoerde vrije camera systeem van WW. Het loopt allemaal gladjes en na een paar uurtjes spelen wordt het bijsturen van de camera een soort tweede natuur. Een springknop is wederom niet aanwezig en ook deze keer heb ik er totaal geen last van ondervonden. De auto jump functie komt eigenlijk ook goed van pas bij het oplossen van puzzels. Als je ergens niet bij kan weet je namelijk dat het niet kan liggen aan het te vroeg of te laat springen. Dat gaat immers vanzelf. Dit soort zaken zorgt ervoor dat je je helemaal kan richten op het puzzelen zonder al te veel te worden geconfronteerd met irritante platform frustraties.

Terug naar game reviews >